Saltar al contingut Salta a la barra lateral esquerra Saltar al peu de pàgina

El debat sobre el blackface

Al llarg dels seus 125 anys d’història, la Festa dels Reis d’Igualada ha evolucionat i no ha estat aliena als canvis que experimenta la societat; probablement gràcies a això ha perviscut amb la vitalitat amb què ho ha fet. Avui, tampoc és aliena al debat que existeix al voltant del “blackface”, que qüestiona la necessitat de caracteritzar els reis i patges que participen a les cavalcades de Reis.

Tot i negar rotundament que la tradició de caracteritzar els patges tingui cap origen colonialista ni racista, la Comissió de la Cavalcada de Reis d’Igualada és conscient que existeix aquest debat i en els darrers anys ja ha treballat perquè la festa sigui més transversal i plural, i perquè persones de diversa procedència -nous igualadins vinguts d’arreu-, se la facin seva i hi participin activament. Actualment a la cavalcada d’Igualada ja hi participen persones negres, tot i que van caracteritzats igual que la resta de companys perquè la festa dels Reis d’Igualada no distingeix entre patges; tots són iguals i tots van caracteritzats (ja sigui de ros, de negre o de blanc) amb l’objectiu principal d’evitar el reconeixement facial en l’espai de proximitat de les llars.

Des de l’organització de la festa volem recordar que a Igualada són més de mil patges els qui fan possible de manera totalment desinteressada que els nens i nenes de la ciutat rebin els regals la nit de Reis, que treballen tots ells de forma voluntària, que tothom hi és benvingut i que no s’ha discriminat ni es discriminarà mai a ningú per raó del seu origen.

Tot i així, des de la Comissió ja s’han tingut converses amb els impulsors de la campanya “BaltasarDeVeritat” i segueixen oberts a parlar amb tots aquells col·lectius que vulguin fer arribar el seu punt de vista sobre la festa, sempre amb l’objectiu de fer-la més rica i participada.

BENVINGUTS!

Els Patge Faruk voldria saber la vostre edat